Mikähän sai minut alunperin juomaan? Ikinä en ole ollut lasiin sylkevää tyyppiä, mutta oikeastaan homma alkoi luisumaan käsistä sen jälkeen, kun hallitus päätti laskea viinaveroa. Jos aikaisemmin olin ostanut pullon viinaa, niin alennuksen jälkeen ostinkin kaksi, kun "niin halvalla saa". Siitä kai se sitten pääsi pahenemaan.. aikaisemmat sixpakit muuttuivat ensin mäyriksiksi ja mäyrikset kokonaisiksi koreiksi. Oli vain pakko ostaa enemmän kun sen lähes samalla rahalla sai. Olen kyllä jälkeenpäin monta kertaa hallituksen päätöstä kironnut, mutta itsepähän olen sen kaiken nesteen kurkkuuni kaatanut. Kukaan ei ole minua juomaan pakottanut.  Minulla on tähän mennessä todettu jo rasvamaksa! Huippukorkea kolesteroli, jota ei voida lääkityksellä hoitaa, koska juon! Verenpaine huitelee mahdottomissa lukemissa! Sydänfilmien mukaan on myös rytmihäiriöitä! Ainoa positiivinen asia on se, että olen ollut jo neljä kuukautta ilman tupakaa. Poltin aikaisemmin askin verran pivässä ja onnistuin sen lopettamaan suhteellisen kivuttomasti.. lieviä vieroitusoireita tosin oli, mutta ne olivat pieniä verrattuna siihen, mitä tämä jatkuva juopottelu on saanut aikaan. Pääsin kuitenkin tupakasta eroon niin miksen pääsisi myös alkoholista!? Aikaa se tulee varmasti viemään, mutta toivoisin vielä joku päivä viettäväni normaalia, päihteetöntä elämää.