Olen nuori mies, jolla ikää on kertynyt hieman yli 27 vuotta. Tästä ajasta viimeiset pari vuotta alkoholi on hallinnut täysin elämääni. Olen sen takia joutunut jättämään työni, juonut korttini, menettänyt terveyteni täysin. Olen nykyään pelkkä ihmisraunio, jolla illalla viimeisenä ja aamulla ensimmäisenä on mielessä vain juominen. Lääkäri on antanut minulla vakavan varoituksen ja sanonut, että en 30-vuotispäivää näe, jos en juomista lopeta. Se on kuitenkin helpommin sanottu kuin tehty. Olen parhaimmillani pystynyt olemaan lähes viikon juomatta, mutta koko sen ajan ovat viinantuskaiset vieroitusoireet olleet hirveitä. Nyt yritän tehdä kaikkeni, jotta saisin taas elämäni raiteilleen. Kirjoitan tänne tuntemuksistani, repsahduksistani yms. aina kun siltä tuntuu. Elän nyt elämääni eteenpäin vain päivän kerrallaan. Jo parikin tuntia juomatta on minulle tärkeä etappi.